Jonas Karlsson- Het circus

In dit boek gaat een jonge man met een van zijn weinige vrienden, naar het circus. Zijn vriend Magnus doet mee aan een goochelact en verdwijnt spoorloos. Hij snapt er niets van, waar is hij gebleven? Is hij dood of leeft hij nog? Hij krijgt steeds vreemde telefoontjes van iemand die niet praat. De persoon aan de andere kant van de lijn begint muziek te draaien. En hij geeft antwoord met een ander liedje. Hij blijft zoeken naar Magnus, maar wat als hij echt verdwenen is? Hoe kan hij zijn vriend weer terughalen?

Ik had een heel ander verhaal verwacht. Werd op het verkeerde been gezet. Spannend is het niet, maar er hangt wel een vreemd mysterieus sfeertje in het hele verhaal. Ik las het boek ook vrij snel uit. Grote letters, weinig tekst op een bladzijde en het formaat is die van een pocket. Korte hoofdstukjes, waardoor je er doorheen vliegt.

Ik had een thriller verwacht. Maar het is meer een mix tussen een mysterie en psychologische roman. Wat me eigenlijk wel beviel!

Leest echt bijzonder vlot. De personages communiceren soms via muziek. De titels van een liedje of de tekst gebruiken ze om vragen te stellen en antwoord te geven. Dit is erg bijzonder. Muziekstijlen die ik niet ken, kwamen ook voorbij. Het is origineel en apart.

Als je het boek dichtslaat, ben je even helemaal De weg kwijt tussen realiteit en fantasie. Je komt er laat achter hoe het hoofdpersonage heet, want dat is echt niet duidelijk. Ik heb nog terug gebladerd. Maar hij blijft meen mysterieuze jonge man. Maar ergens ook geniaal bedacht. Want Het bleef aan me knagen. Dacht dat Ik iets gemist had.

Heerlijk luchtig tussendoortje. Ik geef het 3,5 sterren. Maar weet eigenlijk niet in welk genre het thuis hoort. Dus ik ga voor een mysterieuze roman. Lol.