Schrijver van de maand Februari 2021: Antoni Dol

Eerste hoofdstuk “Reclame en de Kunst van het Hacken” gratis ter introductie

De productie van mijn sciencefictiondetective “Reclame en de Kunst van het Hacken” is bijna afgerond. Ter introductie wil ik jullie het eerste hoofdstuk aanbieden met drie scènes, die respectievelijk de introductie van de hoofdpersoon Joris Hamelink, de eerste hack en de opdracht die het reclamebureau AdIntel voor hem heeft weergeven.

In een toekomst waarin Mixed Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het machtige reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Mixed Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de profielen.
Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie.
De cybercrimedetective Joris Hamelink krijgt opdracht van AdIntel om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis.
Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar?

Lees het eerste hoofdstuk hier: https://antonidol.nl/boeken/reclameendekunstvanhethacken/

Veel leesplezier! Antoni Dol