*Boek10 Lancering* 6/5/2017- Hoorn

 

18275146_10155423871551042_7361509255946964051_n

Met de trein was ik er zo. Het Theater ligt aan het water! Wat een prachtige locatie! Er zwommen echt honderden zwanen in het water. Wat een plaatje! Als Fantasy liefhebber droom je weg. Het gaf een magische sfeer!

Meteen bij aankomst kwam Nienke Pool mij tegemoet. Zo leuk om elkaar in het echt te zien! Hoe druk ze het ook had, ze was overal. Elly Godijn ook. Deze twee dames hebben er echt een geweldige dag van gemaakt. Ik maakte kennis met Marc-Jan, hij is een jonge blogger. Hele leuke gesprekken gehad met hem, maar ook met andere Bloggers: Connie, Moon, Caroline en Natascha. Altijd leuk om iedereen weer eens tegen te komen.

Rondom de zaal waren er plaatsen om te zitten met een drankje, maar ook stonden er overal kraampjes met boeken en auteurs. Joyce Roele was er ook. Ik vond haar debuut echt heel goed! Leuk om haar eventjes te spreken en grappig dat ze meteen wist hoeveel sterren ik het boek gaf!

14

Ik kwam ook al een aantal Boek10 auteurs tegen.

Ze waren behoorlijk zenuwachtig. Maar het is ook niet niks! Je boek in handen krijgen voor de eerste keer!

18275034_10155423874916042_2513829357966248583_n

De hele dag door waren er leuke dingen te doen. Ellis Bell nam je mee op reis.  De tocht van de held. Hier schreef je zelf een verhaal, terwijl zij een verhaal vertelde. Het werd voor mij een persoonlijk verhaal. Ik moest iets overwinnen. En uiteindelijk kwam ik erachter dat ik zelf de eerste stap moet nemen. En dat dit verhaal je een positief gevoel gaf. Ik vind dat heel bijzonder. Ze liet me de zaal uit gaan, met positieve energie. Terwijl mijn verhaal negatief begon!

20

Er was ook een dichter aanwezig. Wat apart, dat hij al die gedichten uit zijn hoofd kent!

 

Adelmund en Artisticus hadden ook een hele mooie show. Het ging over inspiratie. Waar krijgen zij inspiratie van? Ze lieten dat zien door middel van beelden, gedichten, filmpjes, humor en muziek. Genieten van het pianospel, Wibi heb ik niet gemist! Ik vind het grappig om te zien, hoe mensen inspiratie kunnen krijgen! Inspiratie komt zomaar opzetten in vele gevallen. En als je geen inspiratie hebt….Dan zit je als auteur met de handen in het haar. Deze twee heren hebben allebei boeken geschreven, deze kwamen ook voorbij in de show. Duim omhoog! Ze kunnen zo het theater in met een landelijke voorstelling. Ik zou zeker gaan. Het smaakte echt naar meer!

Daarna mijn boeken van Martijn laten signeren. Hij doet dat met een stempel, een pen en een marker. Het ziet er echt supergaaf uit! Deze gaan nooit meer weg! Mijn gesigneerde boeken zijn me heilig. En een paar leuke foto’s gemaakt. Echt leuk om de man achter de boeken te ontmoeten. Dit stond al een hele tijd op mijn to-do lijstje! Ik kreeg ook nog wat mooie prints mee om te verloten. Ik hou er eentje, deze ga inlijsten. Ze zijn mooi en echt horror! Ze zijn allemaal genummerd en gesigneerd. Er zijn er maar 30 per stuk van gemaakt. Dus in de toekomst ga ik ze verloten. Hou de pagina’s in de gaten (ik hou van horror, fantasy en spannende boeken!!! op facebook & ik hou van horror, fantasy en spanning op wordpress).

En toen was het echt tijd om de boeken te lanceren! Elly en Nienke zijn een heel goed duo! Wat deden ze het leuk! De auteurs van vorig jaar kwamen eerst allemaal nog een keer langs en daarna was het tijd voor de nieuwe boeken! (mijn foto’s zijn helaas niet super,maar ik wil de flitser niet gebruiken in het theater. Die is echt te fel).

18268269_10155423870686042_6288681282325450307_n

Alice Bakker – Slapen doen we morgen weer. Ze las een stukje voor uit haar boek. Dit klonk erg aangrijpend! (young Adult)

Onno Sven Tromp– Fantoomregen. Hij nam je mee door zijn boek door middel van foto’s. Deze foto’s maakten mij erg nieuwsgierig naar zijn verhaal!

Sonn Franken– De oversteek. Hij las een stukje voor uit zijn boek. Zijn vader heeft een speciaal plekje in het boek. Zijn moeder was er trouwens ook. (fantasy)

Janneke Bazelmans– Verkapt. Zij vertelde een verhaal over haar reis naar Borneo. De problemen die palmolie kunnen veroorzaken zijn niet mis. Haar boek gaat over een student die in deze wereld terecht komt. (eco-thriller)

Jose van Winden– Weekendje weg. Ze las een stukje voor over het boek en vertelde over de cover en haar zussen. (Roman)

Motell Rijnen – HoRa. Deze man laat je nadenken over andere dimensies. Zijn cover geeft al twee dimensies weer. (fantasy/maigisch realisme).

Wil van Bree– De handen van de geliefden. Een verhaal over een moeilijke tijd in iemands leven. Het uitzoeken van het verleden en vrede vinden met het heden. (roman)

Aloysius Keller- Symphony of everyday things. Dit is een engelstalig boek. Het was zijn droom om zijn Nederlandstalige boek te kunnen delen met mensen over de hele wereld. (roman)

Johan Klein Haneveld – Conquistador. Een bundel (+ novelle) met SF verhalen. Van hem heb ik al eerder verhalen gelezen (en hij heeft gastblogs voor me geschreven), dus ik kijk er erg naar uit! En wat was hij in steil uitgedost! (science fiction)

Lieve van den Berg– Reizende poefjes. Ze kwam op het idee door haar kleinkinderen. Ze speelden met de poefjes in haar huis. Haar fantasie ging werken en zo kwam dit kinderboek tot leven. (kinderboek)

Ik kijk er echt naar om alle boeken te lezen. Ze lijken me alle 10 erg goed! Dit gaat echt keuzestress veroorzaken. Maar ik heb er een gekozen.

Alle boeken ga ik bespreken dmv een recensie met een interview eraan vastgeplakt.

Dit blogbericht deel ik op facebook: Ik hou van horror, fantasy en spannende boeken ( en op een aantal andere paginas) maar ook op mijn twee blogs en twitter!

En alle boeken krijgen de komende week extra aandacht op mijn Instagram (tazzy.loves.books) en Twitter- account (@tazzyjoe) in de vorm van mooie foto’s. Hier moet ik echt nog even over brainstormen!

De boeken kon je meteen laten signeren en even een praatje maken met de auteurs. Erg leuk en gezellig. Daarna kreeg ik nog een paar boeken van Nienke ( en zij van mij) en toen was het tijd om op huis aan te gaan.

Moe maar voldaan kwam ik thuis. The Day After is best vermoeiend, maar echt voor herhaling vatbaar. Wat een leuke, gezellige dag! En wat een lieve mensen en prachtige boeken!

 

25

Plaats een reactie